Наблюдават се промени в поведението на потребителите, които пазаруват в интернет. Ако допреди няколко години сделките се случваха основно в нарочно създадени електронни магазини,вече все по-използвани са социалните платформи и мрежи, където хората имат поводи за ежедневна комуникация по най-различни въпроси. Тенденцията ще продължи да се задълбочава и знак за това е продължаващият сериозен ръст на онлайн търговията.
Ще зачестят импулсивните покупки с развитието на социалните мрежи като среда, в която все повече се преплитат ежедневната комуникация със споделянето на преживявания и насърчаване на продажбите на конкретни стоки и услуги чрез онлайн реклами. За това ще допринесат техническите иновации, улесняващи покупко-продажбите в рамките на социалното общуване – маркирането на продукти в статуси на потребители, разпознаването на стоки и услуги и възможността за директното им закупуване от приложенията, електронен каталог на продуктите за по-удобното им откриване и пр.
Рискът при подобни покупки по-скоро е свързан със склонността да се подвеждаме, че нещо, което „стои добре” в контекста на ежедневието на известния човек, би се вписало и в нашето ежедневие, а да се окаже, че няма да можем да го използваме, като сме очаквали.
Предимствата на онлайн търговията при всички положения трябва да бъдат запазени и отчитани и когато се пазарува в социалните мрежи, независимо че там очевидно изкушенията ще бъдат повече и вземането на малко по-импулсивни решения може би ще бъде по-често срещано явление.