YouTube предприема значителна промяна в партньорската си промяна (Partner Program), която ще позволи на създателите на кратко съдържание да печелят повече пари от платформата. Компанията обяви, че ще споделя приходите си от реклами със създателите на YouTube Shorts.
Промените ще влезнат в сила в началото на идната година, като целта разбира се е привличане на потребители от TikTok, където има оплаквания от ниски приходи. Така творците с поне 1000 абонати, които получават по 10 милиона гледания в Shorts за период от 90 дни, ще могат да се включват в партньорската програма.
Подобно на TikTok ще има реклами между клиповете и в потока. Приходите ще бъдат разпределяни между творците, като те ще получават 45% от тях, независимо дали използват музика.
Досега YouTube имаше фонд от 100 милиона долара за създатели в Shorts. Творците обаче се оплакват, че това не е достатъчно. Платформата анонсира и ново ниво в партньорската си програма, което е за пробиващите създатели. Fan Funding ще има занижени изисквания за достъп до функционалности като Super Thanks, Super Chat, стикери и членство в канали.