Когато става въпрос за изработка на уебсайт, има толкова много различни посоки, в които вашият проект може да поеме – от елегантен, до минималистичен, от игрив, до сериозен или модерен. Със сигурност той трябва да отразява вижданията на своя собственик. Все пак има някои универсални принципи, които е добре да следвате и ще доведат до повече посетители, а съответно и клиенти. Ето най-важните сред тях.
Поддържайте началната си страница минималистична и изчистена
Началната страница на вашия сайт трябва незабавно да предава основното ви послание. В крайна сметка рядко четем всяка дума във всеки сайт, който посещаваме. Вместо това бързо сканираме страницата, избирайки ключови думи, изречения и изображения. Имайки предвид тези модели в поведението на онлайн потребителите, по-добре е да се обърнете към емоциите, а не към броя на думите.
Опростена структура
Колкото по-малко на посетителите на сайта се налага да четат, кликат и запомнят, толкова по-добре ще могат да обработват и оценят вашето съдържание. Затова се въздържайте от сложни структури с много менюта и подменюта, както и от големи страници с хаотично разхвърляно съдържание по тях.
Визуална йерархия
Йерархията е важен принцип на дизайна и изработката на уебсайт, който помага да показвате вашето съдържание по ясен и ефективен начин. Чрез правилното използване на йерархията ще можете да насочите вниманието на посетителите на сайта към определени елементи според приоритет, избран от вас.
Мислете за размерите и тежестта на визуалните компоненти. Подчертайте най-значимите си активи, като името и логото на вашия бизнес, като ги направите по-големи и по-визуално изпъкващи. Читателите са склонни естествено да гравитират първо към големи и удебелени заглавия и едва след това да преминат към по-малък текст на абзаца.
Лесно за четене съдържание на уебсайта
Четимостта измерва колко лесно е хората да разпознават думи, изречения и фрази. Това звучи логично, но е странно в колко много сайтове текстът е нечетим, защото е върху сходен на цвят фон или по редица други причини.
В това отношение контрастът е ключов. Убедете се, че има достатъчен контраст между цвета на текста и цвета на фона. За да направите това, бихте могли да използвате онлайн инструмент, като Contrast Checker.
Сайтът трябва да е риспонсив – оптимизиран за мобилни устройства
В наши дни мобилният телефон е приоритетното устройство за достъп до интернет и съответно вашият сайт трябва да се вижда също толкова добре на малък екран, колкото и на персонален компютър. Най-добрият вариант е той да бъде риспонсив – т.е. да променя своята големина и разположение на съдържанието в зависимост от това през какви устройства се гледа. Затова е ключово още при изработката на сайта да го тествате през всевъзможни устройства – смартфони с Android и iOS, таблети и др.
Сайта ви е готов? С изработката не се приключва, сайта ви трябва да стане и популярен.
Линк билдингът е важна част от SEO оптимизацията на един сайт
Изработват се все нови и нови сайтове и онлайн магазини, и конкуренцията между тях е огромна. От 3D Web Design можете да получите ниска цена за изработка на интернет магазин. Те дори ще му направят и SEO оптимизация в Google чрез линк билдинг от голям брой сайтове, което ще е гаранция за успеха му.