Meta е изправена пред поредната глоба от ЕС. Компанията може да се раздели с 390 млн. евро след като беше установено, че тя незаконно изисква от потребителите на Facebook, Instagram и WhatsApp да приемат персонализирани реклами.
Така социалната мрежа нарушава General Data Protection Regulation (GDPR), изисквайки разрешение за използване на данни за таргетиране като част от общите си условия. Така или се съгласявате да предоставяте данните или не можете да използвате услугата на платформите.
Очакванията са, че Meta ще предостави възможност за отделен избор за приемане на персонализирани реклами. От компанията обявиха, че са разочаровани от решението и възнамеряват да го обжалват. Разбира се това не е изненада, като в исторически план Meta се противопоставя на опитите за отказ от персонализирани реклами.
От компанията прогнозираха, че въведените чрез App Tracking Transparency ограничения от Apple ще доведат до загуба на 10 милиарда долара в приходи през изминалата година. Ако обжалването не успее това ще е поредният удар срещу компанията. Малко вероятно е и ЕС да се откаже от налагането на правилата.