Meta предприема стъпки за ограничаване на рекламната дискриминация чрез технологични решения. Компанията въвежда Variance Reduction System (VRS) в САЩ, с което се подсигурява, че реалната публика за дадена реклама е по-близка до таргетираната. Тоест няма да бъде даван наклон към определена група.
След като достатъчно хора са видели дадена реклама, система с технология за машинно обучение сравнява демографските показатели на зрителите с параметрите зададени от рекламодателите. След това се предприемат промени, които регулират показването към определени групи.
VRS ще работи по време на цялата продължителност на рекламната кампания. От Meta подчертават, че системата не вижда пол, възраст или приблизителна етничност на индивидуалните потребители. Въвежда се и решение, което не позволява на изкуствения интелект да различи индивидуални етнически данни през времето.
Методът против дискриминация първоначално ще обхванат рекламите за жилища. VRS ще обхване реклами за кредит и работа през настоящата година.