Bluesky разкри как планира да започне да печели пари, без да разчита непременно на реклами. Платформата ще остане безплатна за всички, въпреки че се работи по премиум абонамент, който ще осигури достъп до инструменти за персонализиране на профила и качване на видео с по-високо качество.
Едно нещо, което няма да получите като платен потребител, е преференциално третиране. За разлика от някои други социални платформи, Bluesky няма да увеличи видимостта на публикациите на премиум членовете. Според главния оперативен директор Роуз Уанг те няма да получат и никакъв вид син чек.
Освен това Bluesky планира своеобразен буркан за бакшиши за създателите. „Гордеем се с нашата жизнена общност от творци, включително художници, писатели, разработчици и други, и искаме да създадем доброволен път за монетизация и за тях“, се казва в публикация в блога. „Част от нашия план включва изграждането на платежни услуги, чрез които хората да подкрепят любимите си творци и проекти.“ Bluesky ще разкрие повече подробности в последствие, въпреки че не е ясно дали платформата планира да вземе дял от всички такива плащания.
Bluesky разкри първоначалните си планове за монетизация в съобщението за кръга на финансиране от серия А. Тя е набрала 15 млн. долара от инвеститори. Социалната мрежа има основен екип от 20 души, модератори и агенти по поддръжката, като най-големите разходи са за екипа и инфраструктурата.
Платформата вече има повече от 13 млн. потребители, като много от тях са преминали от X след временната забрана на тази услуга в Бразилия.