Чудили ли сте се някога защо някои от видеоклиповете ви в Instagram изглеждат размазани, докато други са ясни и с високо качество? Това е така, защото в Instagram качеството на видеоклипа ви очевидно зависи от броя на гледанията, които получава. Това казва ръководителя на Instagram Адам Мосери, като обяснява защо някои видеоклипове са с по-ниско качество от други.
Ето част от обяснението на Мосери от видеото, което днес беше препубликувано от потребител на Threads: По принцип искаме да показваме видео с най-високо качество, което можем да … Но ако нещо не се гледа дълго време – защото огромното мнозинство от гледанията са в началото – ще преминем към видео с по-ниско качество. А след това, ако отново се гледа много, тогава ще покажем отново видеото с по-високо качество.
Той продължава, като добавя, че платформата прави това, за да „показва на хората съдържанието с най-високо качество, което можем“.
Инстаграм отделя повече ресурси за видеоклипове от „създатели, които предизвикват повече гледания“, пише по-късно Мосери в отговор на публикацията в Threads, съдържаща клипа.
Промяната в качеството „не е огромна“, каза Мосери в отговор на друг потребител на Threads, който беше попитал дали този подход поставя в неравностойно положение по-малките създатели. Това е „правилна загриженост“, каза той, но заяви, че хората взаимодействат с видеоклиповете въз основа на тяхното съдържание, а не на качеството им.
Това съответства на начина, по който Meta е описвала подхода си преди. През 2021 г. компанията прогнозира, че няма да може да се справи с нарастващия брой видеоклипове, качвани в платформата. (Миналата година Meta изчисли, че обслужва 4 милиарда видеопотока на ден във Facebook).
Meta пише в блога си, че за да пести изчислителни ресурси за сравнително малкото, най-гледани видеоклипове, дава на прясно качените видеоклипове най-бързото и основно кодиране. След като даден видеоклип „получи достатъчно високо време за гледане“, той получава по-силно кодиране. След като стане достатъчно популярно, Meta прилага най-усъвършенстваната си обработка на видеото. Резултатът, разбира се, е, че най-популярните създатели обикновено имат най-добре изглеждащите видеоклипове.